התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שימוש נכון בשק שינה

שק השינה הוא אחד הפריטים המשמעותיים ביותר אצל כל חובב טיולי שטח.
לשק שינה יש חשיבות גדולה לאיכות השינה שכן שינה לא טובה, תשפיע בהכרח על ההנאה מהטיול, ויכולה גם להוות סיכון בטיחותי, עקב השפעה על יכולת קבלת ההחלטות שלנו במצבי קיצון.

סביר להניח שלחלקכם, זה נשמע קצת מצחיק. מה זה שימוש נכון בשק שינה? לשק שינה אין הוראות כאלה מורכבות:
פותחים, נכנסים והולכים לישון, לא? לא בדיוק מדע טילים…

אז יש לנו חדשות בשבילכם, שימוש נכון בשק השינה שלכם, החל משלב הבחירה, דרך האיחסון שלו בבית, איך לשמור על  השק"ש ועד אופן השימוש בו בשטח, עשוי לקבוע במידה רבה, עד כמה תוכלו להנות מיכולות הבידוד שלו, לאורך שנים.

כמה טיפים שריכזנו כאן, עבורכם, מניסיון של צוות החנות לדורותיו:

טרם הרכישה:

  • בחירת שק השינה המתאים – קיים מגוון רחב של שקי שינה המיועדים לתנאים שונים.
    לא תמיד היקר ביותר הוא המתאים ביותר עבור הצרכים שלכם.
    שקי שינה נבדלים זה מזה במשקל, בגודל, ביכולת הבידוד, בעמידות לתנאי רטיבות, באיכות הבדים, חומר המילוי, הרוכסנים וצורת התפירה.
    לדוגמא, שק"ש שהשימוש העיקרי שלו יהיה קמפינג בכינרת בקיץ, לא חייב להיות מאוד קל או להתקפל לגודל קטן מידי, וכדאי מאוד שלא יהיה עבה ומבודד מידי, כי לא נוכל לישון בתוכו בלי להזיע.
    לעומת זאת שק שינה שמיועד לטרק בהרים מושלגים, כשאנחנו סוחבים את כל הציוד על הגב, וכל גרם יורגש היטב בהליכה הממושכת, חייב להיות מורכב מחומרים מתקדמים וקלים שמספקים בידוד מעולה מתנאי הסביבה החיצונית. שקי שינה כאלה יהיו בנויים מכמה שכבות של חומר מבודד, ויהיו תפורים בצורת מומיה, שעוזרת בניצול טוב יותר של חום הגוף וחוסכת במשקל ובנפח.
    כאשר אתם באים לחנות לבחור את שק השינה הנכון עבורכם, נסו לחשוב מראש באילו תנאים הוא אמור לשרת אתכם.

    שק שינה טוב, זה חשוב, אבל זה ממש לא הכל! שימוש נכון יעזור לכם לנצל את יכולות הבידוד שלו בצורה הטובה ביותר ולאפשר לכם שינה נעימה גם עוד שנים רבות עם אותו שק שינה.

לאחר הרכישה, בבית:

  • איחסון השק"ש – רוב שקי השינה, מגיעים היום בתוך "שק כיווץ" או "שק דחיסה", שמאפשר לצמצם את נפח השק"ש, כדי שיתפוס כמה שפחות מקום בתיק.
    זה בסדר גמור למשך הטיול, אבל בבית, מומלץ לאחסן את השק"ש בצורה לא דחוסה כדי לשמור על השק"ש לאורך זמן. אם אפשר בתליה, או מקופל כמו שמיכה בארון.
    דחיסתו לאורך זמן גורמת לשבירה ובלאי מהיר יחסית של סיבי חומר המילוי של השק, ותגרום לירידה ביכולת הבידוד שלו לאורך הזמן. על ידי איחסון נכון של השק"ש, יעזור לכם לשמור עליו לאורך זמן.

בשטח, בזמן אמת:

  • מיקום נכון של שק השינה – בשטח מומלץ לבחור מקום מוגן מרוח, במיוחד בכיוון פתח השק.
    נסו למצוא אזור נקי מקוצים ואבנים בולטות. זה חשוב לנוחות, וגם לשמירה על שק השינה מפני קרעים.
    מומלץ לא למקם אותו קרוב מידי למדורה. גיצים שעפים מהאש עלולים ליצור בו חורים ואפילו להבעיר אותו.
  • מזרון שטח! לא משנה כמה השקעתם בשק השינה, בסוף אנחנו מאבדים אחוז גבוה מחום גופנו בלילה לקרקע.
    לכן אחד הפריטים החשובים ביותר, שהרבה מטיילים לא כל כך אוהבים להיסחב איתו, אך חשיבותו היא רבה, הוא מזרון השטח.

    גם כאן תוכלו למצוא מגוון של סוגים וטווח מחירים רחב, אבל גם מזרון שטח בסיסי בכמה עשרות שקלים, יפחית בצורה משמעותית את איבוד החום אל הקרקע. בנוסף תקבלו גם את הערך המוסף של נוחות, ושמירה על השק"ש.
    לקריאה נוספת על סוגי המזרונים השונים, לחצו כאן.
  • לפני שהולכים לישון – מומלץ לפרוש את שק השינה לפחות רבע שעה לפני שהולכים לישון. זה מאפשר לסיבי המילוי להתנפח ולהתמלא באויר, וישפר את כושר הבידוד.
  • איכלו טוב לפני השינה – חשוב להבין ששק השינה, בסה"כ עוזר לנו לשמר את חום הגוף שלנו, ואינו מייצר חום משלו. מערכת העיכול היא יצרן החום מספר 1 בגוף שלנו. לכן מומלץ לאכול ארוחה טובה וחמה לפני השינה.
  • השאירו בקבוק מים לידכם כשאתם הולכים לישון – במיוחד בטיול מאומץ, הלילה הוא זמן מצוין להשלים נוזלים שאיבדנו במהלך היום. בלילה קר ובעת שאנחנו מתכרבלים בתוך השק"ש, לא כיף לצאת לחפש בקבוק מים ולכן סביר להניח שרובנו נוותר על התענוג.
    חשוב לזכור גם, שכשאנחנו מיובשים זה משפיע על נפח הדם בגוף – מה שיגרום לגוף להפחית את זרימת הדם בחלקים המרוחקים, (מישהו אמר כפות רגליים קפואות?).
    בהמשך ישיר – אם התעוררתם באמצע הלילה ואתם צריכים ללכת לשירותים, אל תדחו את זה. זה לא יעלם. עדיף ללכת ולחזור כמה שיותר מהר.
  • ביגוד מתאים- מומלץ לישון עם ביגוד תרמי איכותי, המשלב שמירה אפקטיבית על חום הגוף, עם יכולת נידוף זיעה.
    לקריאה נוספת על חשיבות הביגוד התרמי וסוגיו השונים לחצו כאן.

תוספות קטנות לשק השינה שיכולות לעשות הבדל גדול:

אמנם התחלנו בבחירת השק"ש המתאים, אבל אם כבר יש לכם שק שינה סביר בבית, והילד נוסע בפעם הראשונה לטיול בחורף, לא חייבים לרוץ להשקיע בשק"ש מקצועי ויקר שתשתמשו בו פעם אחת. אפשר לשדרג כל לינה בשטח במספר תוספות קטנות:
מלבד מזרון השטח, שבעיננו הוא פריט חובה, ניתן לרכוש (או אפילו להכין בבית) ליינר לשק שינה, או מעין ביטנה פנימית לשק. ישנם ליינרים לשקי שינה שנדחסים לאריזה לא גדולה בהרבה מכף היד, שיכולים לשפר את יכולת הבידוד של שק השינה בעד 8 מעלות!

ליינר לשק שינה מאפשר לכם ליהנות משק"ש שמתאים לרוב עונות השנה, עם תוספת קטנה – להתאים אותו למזג אויר קר בהרבה, ובקיץ – תוכלו פשוט לקחת רק את הליינר, ואת השק"ש להשאיר בבית.
יתרון נוסף, הוא שאת ליינר שק שינה ניתן לכבס בקלות.
בנוסף, ניתן גם להשתמש בשקיות חימום, או בבקבוק מים חמים. אלה יוסיפו מקור חום נוסף מעבר לחום הגוף העצמי, ויעלו את הטמפרטורה בתוך שק השינה.

אנחנו מקווים שהמידע והטיפים שקיבלתם כאן, יעזרו לכם ליהנות מיכולות שק השינה שלכם לאורך שנים.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

צוות חנות מצוק

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!