התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרמיל – למצוא את האחד!

תרמיל מסע הוא למעשה הבית שלנו כאשר אנחנו יוצאים החוצה אל הטבע, ומדובר במגוון גדול של סוגי תרמילים שממשיך ומפתח טכנולוגיות ופיתוחים חדשים כל הזמן.

כל מטייל/ת מבין את החשיבות הרבה שיש לתרמיל המסע. לסוג התרמיל, איכותו והתאמתו למטייל יש השפעה מכרעת על חוויית הטיול, הנוחות ובריאות המטייל/ת.

תיק שאינו מותאם ואינו מקצועי עלול לגרום אי נוחות ואף להזיק לבריאותו של המטייל/ת.

אז מה מאפיין תרמיל מקצועי? ואיך אני יודע/ת שהתרמיל מתאים לי?

אז לפני הכל, חשוב לנו לספר לכם על  מספר גורמים חשובים המעידים על איכותו ותפקודו של התרמיל למטפסים

סוג הבד- הבד ממנו עשוי התרמיל חשוב מאוד בקביעת חוזקו ועמידותו. הפן שבו הוא ארוג והסיבים ממנו עשוי מקנים לתרמיל מאפיינים של גמישות, חוזק ומשקל שונים.

רצועות ואבזמים- רצועות איכותיות הן רצועות בעלות עמידות לאורך זמן רב ושאינן מאבדות מצורתן. אבזמים בתיקים מקצועיים צריכים לאזן בין הצורך בגמישות לבין יכולת אחיזה ומניעה משבירה.

רוכסנים- זוהי נקודת תורפה בתיקים רבים. נשיאת משקלים כבדים ותנאי שטח מסוימים מחייבים את הרוכסנים להיות חזקים ועמידים. במרבית התרמילים המקצועיים תמצאו את הרוכסנים של חברת YKK המקצועית והמובילה. אלו רוכסנים איכותיים ועמידים מאוד המעידים על מקצועיות התרמיל.

תפרים- כמובן שבתיק מקצועי יש חשיבות רבה לתפרים, איכותם ועמידותם.

אז הבנו מה חשוב בתרמיל איכותי לטיפוס וטיולים. עכשיו, איך יודעים מה מתאים לי?

התאמת מערכת הגב- ישנם סוגים שונים של מערכות גב. ברוב מערכות הגב ישנם שני מוטות אלומיניום שתפקידם להעביר את המשקל מהכתפיים אל האגן ולספוג טלטולים. למוטות האלומיניום יש צורה של "S"   התואם את מבנה הגב האנושי הממוצע. ישנם תרמילים בעלי מערכת גב מתכוונת אשר מאפשרת התאמת אורך הגב של המערכת לאורך הגב של המטייל/ת. תרמילים בעלי מערכת גב שאינה מתכוונת יופיעו במידות שונות בסדרת תיקים וכך מתאפשרת התאמת המידה לאורך הגב של המטייל.

חשוב לציין!
התאמת התרמיל ומערכת הגב אל המטייל/ת דורש ידע מקצועי וניסיון. חשוב לשים לב שאתם קונים את התרמיל שלכם ומתאימים את מערכת הגב בעזרת אנשי מקצוע בעלי ניסיון והידע הדרוש בנושא.

נוחות- מערכת הגב הוא גורם משמעותי אך אינו היחיד בבחירת תרמיל. תרמיל מקצועי בעל מערכת גב מעולה אך שאינו נוח למטייל עלול לגרום לאי נוחות רבה ואף לפציעות. בעת המדידה, שימו לב האם התרמיל מרגיש לכם נוח. בדקו האם יש נקודות מגע מסוימות שמציקות או מפריעות לכם או לא, האם האופן שבו התיק מתיישב עליכם מרגיש לכם נכון ונוח. מומלץ למדוד את התרמיל בתוספת משקל (בין 7-10 ק"ג זה מספיק) על מנת לקבל מושג איך התיק מרגיש עליכם.

התאמת נפח התרמיל- ניתן לחלק את התרמילים השונים לשלוש קבוצות נפח עיקריות.
תיקי יום בנפח של 20-35 ליטר.
תיקי ביניים בנפח של 35-50 ליטר.
תרמילי מסע בנפח של 60-90 ליטר.
ישנם תרמילים בעלי תוספת נפח שמהווים הרחבה. נפח התוספת יופיע בצמוד לסימון נפח התיק לדוגמא 60+10. ההרחבה בדרך כלל תמצא בראש התיק כתוספת בד שניתנת לשליפה מן התיק לשם הרחבתו.

איך בוחרים את הנפח לי?

נפח התרמיל נקבע על פי ייעודו. בדרך כלל, ככל שהטיול ארוך יותר וכולל יותר לינה בשטח ובישול נצטרך תרמיל גדול יותר. חשוב לזכור! לא חשוב למלא את כל נפח התרמיל אם אין צורך. ישנם רצועות כיווץ אשר מאפשרות שמירה על איזון התיק ומניעת תזוזה של חפצים, ובכך מאפשרות שימוש רק בחלק מן הנפח.

אחרי ש"בחרתם את האחד" – הנה מספר טיפים ודגשים חשובים לשימוש יעיל ובריא בתרמיל:

רצועות מתיחה עליונות- נקראות גם רצועות מייצבות. הן מחברות בין הכתפיות לבין גוף התרמיל ומקרבות את המשקל לגוף על מנת לצמצם את פעולת כוח המשיכה על התרמיל ולדחוף אותנו אחורה. בתרמילים מסוימים ישנם שני אבזמים להתאמת אידיאלית של גובה הרצועות המייצבות בהתאם למבנה המטייל. שימו לב שאתם משתמשים ברצועות המייצבות בגובה המתאים.

רצועות חזה- מטרת רצועות החזה היא לקרב את הכתפיות ולמנוע את תזוזתן במהלך ההליכה. כך מתאפשרת תנועה חופשית של הידיים ואנו נמנעים מלסדר ולייצב את הכתפיות לאורך המסלול.

רצועות דחיסה צדדיות- כפי שציינו ברצועות המייצבות, על מנת להגביר יציבות ולייצר חלוקת משקלים אידיאלית יש צורך להצמיד את המשא קרוב לגב. לרצועות הדחיסה הצדדיות יש תפקיד משמעותי להצמדת המשקל לגב. כאשר התיק ריק וגם כאשר התיק מלא, חשוב מאוד למתוח את רצועות הדחיסה הצדדיות על מנת לקרב את המשקל למרכז הגב. בכך נמנע מכוח המשיכה למשוך את התרמיל אחורה ולייצר חלוקת משקל נכונה. בנוסף רצועות הדחיסה הצדדיות מונעות תזוזה של החפצים בתוך התיק ומקבעות אותם במקומם ומפחיתות את הלחץ על הרוכסנים והאבזמים.

חלוקה פנימית- ברוב התרמילים המקצועיים תמצאו פתיחה עליונה המכונה "פתיחת שק" דרכה ניתן לגשת לחלל המרכזי של התיק. בנוסף, רוב התרמילים מכילים פתיחה תחתונה לתא ייעודי לשק שינה. זוהי פתיחה שמיקומה בתחתית התרמיל ומובילה לתא קטן המיועד להכיל שק שינה. בדרך כלל תהיה קיימת חציצה של בד בין החלל המרכזי לתא הייעודי לשק שינה.
ישנם תיקים להם פתיחה נוספת קדמית המכונה "פתיחת מזוודה". פתיחה זו מאפשרת נגישות למרכז התיק ללא צורך בהוצאת החפצים מהפתח העליון. יש מטיילים המעדיפים תרמילים בעלי פתיחת מזוודה בשל הנוחות והנגישות לציוד, אך ישנם שאינם רואים בכך תוספת נחוצה.

כיסוי גשם- לא בכל התרמילים תמצאו כיסוי גשם. במידה ואינו קיים אחד, מומלץ מאוד לרכוש כיסוי גשם.

רצועות מותן- לרצועת המותן חשיבות גבוהה בחלוקת המשקלים ובהעברת מירב המשקל של התיק מהכתפיים לאגן. לכן, חשוב מאוד לוודא סגירה של רצועת המותן בשימוש בתיק. איכות רצועות המותן תשפיע רבות על יכולת חלוקת המשקל שלה. בדרך כלל רצועת המותן עשויה מספוג דו-שכבתי המקנה המאפשר העברת המשקל אל האגן תוך ריכוך ונוחות.

עכשיו משהכרנו את כל המאפיינים של תרמילי המסע והבנו כיצד בוחרים,
אתם מוכנים להגיע אלינו ולמצוא את התיק המושלם עבורכם!
בואו להכיר את המגוון הקיים אצלנו.

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!