התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפאל – האגמים הקפואים

האגמים הקפואים הינו טרק יפהפיה בנפאל אשר מטיילים רבים מחליטים לא לפספסו.

עיר הבירה של נפאל היא קטמנדו, ומשם ניתן לקחת את האוטובוס לתחילתו של הטרק. כל העניין של ה"פרמיט" (האישור כניסה וטיול בשמורה) ניתן לסדר באחת הסוכנויות בעיר. אנחנו שילמנו בעמדה לפני תחילת הטרק בכניסה לDhunche,הטרק נמצא בשמורת הLangtang והאישור הוא לכל השמורה. מבחינת עלויות – יותר זול לרכוש את האישור בתחילת הטרק אבל אם אתם רוצים לחסוך כאבי ראש, זה לא כל כך יקר לקנות דרך הסוכנויות. בכל אופן, ביקור בסוכנות זה דבר מאוד מומלץ גם בשביל בירור תנאי מזג האוויר וגם לשם רכישת כרטיס נסיעה לתחילת הטרק.

את הטרק ניתן לעשות בתחילת העונה שזו התקופה הכי קרה (אפריל) ואז האגמים קפואים. או לחילופין, לקראת סוף העונה (מאי) ואז האגמים אינם קפואים. מה יותר יפה אתם שואלים? כל אחת מהאופציות יפה ומיוחדת בדרך שלה… אני אישית עשיתי את הטרק לקראת סוף מאי כאשר האגמים אינם קפואים. אחד היתרונות בעשיית הטרק בעונה זו, אלו ההנחות שמקבלים בגאסט-האוסים (מקומות לינה) כיוון שזה לא נחשב עונת התיירים.

יום ראשון

יצאנו בשש בבוקר מקטמדו לDhunche, לקחנו את האוטובוס אקספרס, עלה קצת יותר אבל היה קצר יותר בשעתיים, בהחלט משתלם. במיוחד לאור העובדה שזאת לא נסיעה קלה, חצי מהדרך לא סלולה כלל. הגענו לDhunche והיינו עייפים מהנסיעה אז החלטנו להישאר שם ולצאת למחרת. מה שיתברר כבחירה נכונה מכיוון שהיום הראשון כולל בתוכו עליה ארוכה ותלולה, זה אחד הימים האינטנסיביים בטרק. סיימנו את הטיפוס והלכנו לישון ב  CHANDANBARI.

יום שני

יום מדהים מבחינת הנוף! רכסי ההימלאיה המושלגים פרוסים לפניך וזה פשוט יפהפה. בתחילת היום, קרוב ל"גסט האוס" בו ישנו, היתה חנות גבינות "יאק" ששווה לבקר בה, קנינו חתיכת גבינה והיה ממש חוויה. בכול אופן, ההליכה של אותו יום לא קשה מדי, זה עדיין טיפוס אבל יחסית מתון בגלל שההליכה היא על ראש הרכס מה שמאפשר לראות ולהנות מהנוף המדהים! הגענו בסוף היום ל Laurebina yak, שם נשארנו לישון.

יום שלישי

ביום זה מטפסים עד שמגיעים לאגמים הקפואים. אצלנו הם לא היו קפואים בשל התקופה בה הגענו. היום הזה אינו קשה כל כך מבחינה פיזית, רוב המסלול הוא בעלייה אבל הוא יום יחסית קצר שבסופו מגיעים לאגמים. יש כמות יחסית גדולה של" גאסט-האוסים" שאפשר לבחור וכולם משקיפים על האגמים. הטמפרטורה יורדת ונהיה קר, וגם האגמים נמצאים ממש גבוה ואני שם דגש על כך כי צריך להיות ערניים לגוף. ברגע שעוברים את איזור ה3,000 מ' כדאי להתחיל לשים דגש על שתייה מרובה של מים, הליכה איטית, אכילה של הרבה שום ובעיקר להקשיב לגוף. מחלת גבהים זה לא מיתוס, זה אמיתי ולפעמים ממש לא נעים. השינה מתבצעת בגובה של 4,390 מ' בGosaikunda.

יום רביעי

היום שבו עולים עד ל"פאס" – החלק הכי גבוה במסלול וממנו מתחילים לרדת. לדעתי זה היום הכי קשה ומיד אני אסביר למה. כדאי להתחיל את היום מוקדם כי מדובר גם באחד הימים הארוכים בטרק וחבל להיות בלחץ ולא ליהנות מהנופים כמו שצריך וגם כדאי שיהיה זמן לעצור בנחת ולהנות בפאס כמו שצריך… היום מתחיל בטיפוס כמובן סביב האגמים ועד לפאס עצמו הדרך עוברת בין כמה אגמים יפהפיים. הפאס עצמו בגובה 4,610 מ' ולכן מומלץ ללכת בהדרגה ובקצב בינוני כדי לא לחטוף מחלת גבהים, ובעיקר להיות קשובים לגוף.

לאחר שתיהנו מהנוף שיש לפאס להציע, אתם תתחילו לרדת. מדובר בירידה ארוכה ויחסית תלולה עד שתגיעו ל"גאסט-האוס" שמסמן את סוף הירידה הארוכה. הקטע האחרון הוא קצת קשה מכיוון שזה הקטע האחרון ומבחינה מנטאלית מחכים לראות את סוף המסלול. היום נגמר בכפר gupta.

יום חמישי

יוצאים אל הפאס השני בTharepati בגובה 3690 מ' הליכה. לא קשה במיוחד, מומלץ לעצור שם לקפה ומשהו קטן לאכול. אחרי הפאס יורדים עד לKutumsang, יש שם צ'ק פוסט שבודקים את ה"פרמיטים "ואחריו יש מקום טוב ללינה בהמשך העליה.

יום שישי

הליכה עד ThankuneBhanjyang משם לוקחים אוטובוס עד לקטמנדו. כדאי להתחיל את היום מוקדם ולברר מתי יוצא האוטובוס כדי לא לפספס אותו. את הכרטיס רוכשים באוטובוס עצמו. מומלץ לברר איפה בדיוק האוטובוס עוצר, ולברר שהוא באמת מגיע לקטמנדו.

טיפים וציוד שחשוב לקחת:

• מפה מוגדלת של הטרק – בשביל לדעת בדיוק איפה אנחנו, ולאן צריך להמשיך ללכת. לפעמים דברים משתנים, בין אם תוואי המסלול בעקבות מזג אוויר או אירועי חירום. כך ניתן לדעת מה מקומות הלינה הקרובים אלינו ולהגיע לשם במידת הצורך.
  • אוכל – כדאי להצטייד מראש בחטיפי אנרגיה, ממרחים ופירות יבשים. במהלך הטרק חטיף שוקולד יעלה פי 10 יותר. המלצה שלי היא לקנות ממרחים משלכם ולאכול עם הצ'פאתי.
  • מים – חשוב להביא טבליות טיהור כי למרות שהמים יחסית זורמים, עדיין יש סיכון לא נמוך לקבל הרעלת מים. הגוף שלנו לא מכיר את החיידקים שנמצאים שם ולא רגיל להם, ולכן סביר שנגיב שונה מהמקומיים.
  • ביגוד – מדובר בטרק שעובר באזורים גבוהים מאוד, לכן גם הטמפרטורה בהתאם – נמוכה. חשוב מאוד להצטייד בלבוש תרמי ובשכבות חמות נוספות.
  • פורטר – מי שמעוניין להיעזר באדם שיסחב עבורו את הציוד, כדאי להתבסס על המלצות ממכרים. חשוב לציין כי עם פורטר או בלי, כדאי להכיר את המסלול טוב.

*סיפור הדרך נכתב על ידי סיני זכאיים.

להצטיידות לקראת הטרק, מוזמנים להגיע אלינו למצוק – החנות המקצועית הותיקה בשרון

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!