יוון – הרי הפינדוס

/יוון – הרי הפינדוס
יוון – הרי הפינדוס2017-01-12T17:43:59+00:00

טיול בחבל הרי הפינדוס, יוון – יוני 2014

רכס הרי הפינדוס (Pindus) הוא רכס הרים במערב יוון. אנחנו טיילנו באזור זגוריה (Zagori), שהוא חבל ארץ ברכס ההרים.
הרי הפינדוס מושלגים כ-7-8 חודשים בשנה. הפסגה הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה של 2,637 מטרים.
באזור זגוריה ישנם כפרים ישנים ובתים עתיקים, המחזירים אותנו לתמימות ימי הביניים.
אחד הכפרים המוכרים באזור נקרא פאפינגו (Papingo), כפר ששוכן קרוב מאוד לקניון ויקוס (Vikos gorge). הקניון ענק ומדהים – שווה להקדיש זמן לטיול קל באזור.
אנחנו הגענו בשעת צהריים אל הכפר העתיק שנקרא "מיקרו פאפינגו" (Mikro Papingo). שם התאכסנו בלילה, באחד הבתים המשמשים כבית הארחה.

היום הראשון:

מיקרו פאפינגו >> הבקתה "אסטרקה" (Astraka)

בבוקר קמנו לתחילת מסלול הליכה לבקתה בהרי הפינדוס. ממש בקצה הכפר מצאנו את השביל המסומן והתחלנו בהליכה לאורך הדרך נבנו ע"י המקומיים נקודות עצירה למנוחה, עם מים זמינים. ההליכה נעימה עם המון ירוק ופריחה (נכון לחודש יוני).
לאחר כ-3 שעות הליכה הגענו לבקתה "אסטרקה" (1,926 מ'), שנמצאת מתחת לפסגה הנושאת את אותו שם (Astraka, 2,432m). במקום יש נוף מדהים.
בבקתה, כמו תמיד, צריך להרשם אם ברצונכם להישאר ולישון בה כדי להמשיך לטייל באזור.
באותו יום, לאחר ההרשמה בבקתה, ירדנו לטיול באגמון קטן ומתהווה בין ההרים אחרי כל חורף.

היום השני:

הבקתה "אסטרקה" >> הכפר מיקרו פאפינגו

יצאנו ב-7 בבוקר כדי לעלות לפסגה "אסטרקה". היה מסלול מדהים ביופיו.
משם ירדנו חזרה לרכב שנשאר בפאפינגו. מפאפינגו יצאנו לראות את נחל ויקוס ואת הקניון – שווה ביקור של כמה שעות.
מומלץ להגיע עם ערוכים מראש עם מפה של האזור כדי לא להתעכב בחיפושים מיותרים – מידע במפות בצפון יוון זה לא משהו שקל להשיג…