התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משקפות- דברים שרואים מכאן לא רואים משם!

אז מה הסיפור עם משקפות?

רוב האנשים רגילים לחשוב שהמשקפת משמשת בעיקר לשימוש צבאי או לשימוש של חובבי ציפורים.

האמת, שיש כל כך הרבה שימושים למשקפת, והיא יכולה לשמש את כולם, מחובב הטיולים ועד המטרק המקצועי ביותר.

משקפת היא אמצעי אופטי (אמצעי ראייה) המשמש לתצפית למרחק.

המשקפת מאפשרת הגדלה של עצמים רחוקים ושל נוף באופן שמציג את התמונה גדולה יותר וקרובה יותר. לכל משקפת הגדלה שונה הידועה מראש ומצוינת על המשקפת.

ישנו מגוון גדול של משקפות הנבדלות זו מזו בגודל המשקפת, בהגדלת התמונה וכמובן באיכות ומקצועיות המשקפת. מכל המרכיבים האלה נגזר גם הייעוד השונה של כל המשקפות.

בהמשך נחלק את המשקפות למספר סוגים על יתרונותיהם וייחודיותם על מנת שתוכלו לבחור את המשקפת המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

אבל לפני זה, חשוב מאוד להבין מה הם מרכיבי המשקפת ומה חשוב לדעת על כל רכיב.

עדשות-

הן רכיב מרכזי ביותר במשקפת והן שמאפשרות את הגדלת התמונה.

העדשות מייצרות כינוס של האור הנכנס דרכן בצורה המסוימת המאפשר את ההגדלה.

ההגדלה מצוינת על גבי המשקפת במספר והיא הערך שיופיע משמאל. לדוגמא במשקפת mm50X7 ההגדלה היא פי 7.

עצמית-

העצמית היא עדשה נוספת שתפקידה להכניס כמה שיותר אור למשקפת. ככל שקוטר העצמית גדול יותר כך ייכנס יותר אור למשקפת. לכמות האור הנכנס למשקפת ישנה השפעה מכרעת על איכות התמונה שתתקבל. כמות אור גדולה תייצר בהירות לתמונה והפרטים יראו ברורים יותר. בנוסף, בתנאי תאורה קשים של חשכה או ערפל, עצמית גדולה תשפר את הראייה לעומת משקפות עם עצמית קטנה. עצמית גדולה מייצרת חדות ובהירות לתמונה. המסקנה היא, שככל שהמשקפת גדולה יותר היא תהיה יעילה יותר בתנאי תצפית קשים או בתנאי חושך והתמונה בה תראה ברורה יותר.

גודל העצמית מצוין על גבי המשקפת במילימטרים. למשל במשקפת mm50X7 גודל העצמית הוא 50 מילימטרים.

העינית-

זהו החלק הקרוב לעין. מטרת העינית היא לייצר מעבר של כל האור שנכנס לתוך המשקפת ישירות אל עיני הצופה. על מנת שהתמונה תגיע אליו חדה ובהירה ללא איבוד אור. חשיבות העינית היא באטימותה על מנת למנוע בריחת אור, ובנוחיותה, כך שתאפשר צפייה ממושכת ללא תחושת אי נוחות בעין.

מאפיינים נוספים:

מיקוד העדשות –

היכולת לשנות את מיקוד העינית בהתאם ליכולת הראייה של הצופה. לאנשים שונים יכולת ראייה שונה ועל כן יש להתאים את המשקפת למאפייני הראייה של כל צופה. ברוב המשקפות האיכותיות קיימת יכולת מיקוד מרכזית המאפשרת שינוי מיקוד העיניות בשתי העיניות בו זמנית. ישנן משקפות המאפשרות מיקוד של כל עינית בנפרד.

התאמת מימדי המשקפת-

יכולת תנועה של בין שני חלקי המשקפת הימני והשמאלי המאפשר התאמה של מרחק העיניות למרחק העיניים של הצופה. לאנשים שונים מבנה פנים שונה ומרחק שונה בין העיניים. יכולת התנועה של המשקפת מאפשרת להתאמים בזמן אמת את המשקפת לעיני הצופה ובכך מאפשרת להתאים את המשקפת לכל אדם.

שדה ראייה- מתייחס לרוחב שדה הראייה שניתן לראות דרך המשקפת. ככל ששדה הראייה יהיה גדול יותר כך התמונה שתתקבל תהיה פנורמית יותר. שדה ראייה גדול ורחב מתאים לתצפית בעצמים זזים כמו בעלי חיים (ציפורים למשל) בשל העובדה שבתמונה גדולה יותר קל לבצע מעכב אחר התנועה שלהם. כאשר שדה הראייה קטן קשה יותר לעקוב אחר תנועת עצמים זזים מפני שהם יכולים לצאת במהירות מהתמונה ואז יש קושי במציאתם מחדש בשדה ראייה מצומצם.

סוגי משקפות:

ניתן לחלק את המשקפות האיכותיות ל3 קטגוריות ייעוד על פי גודל המשקפת:

משקפות קומפקטיות-

אלו הן משקפות קטנות היכולות להיכנס לתיק קטן ואף לכיס.
משקפות אלו יכולות להיות בעלות הגדלות גדולות של פי 10 ואף יותר, אך גודל העצמית שלהן תמיד תהיה קטנה בשל גודלן הקטן. מכאן, ששדה הראייה שלהן מצומצם וכמות האור הנכנסת קטנה.
בהתאם למאפייניהן, משקפות אלו מתאימות בעיקר למטיילים חובבים המעוניינים במשקפת כיס קלה וקומפקטית שתאפשר להם לנווט בשטח ולצפות בעצמים רחוקים. אידיאלית לטיולי ספארי משפחתיים או טיולי ניווט.

משקפות ביניים-

אלו הן משקפות גדולות יותר מן המשקפות הקומפקטיות אך עדיין אינן גדולות כמו הקטגוריה הבאה של המשקפות הגדולות. גודל העצמית גדול יותר לכן מאפשר כניסה רבה יותר של אור ועל כן משפר את איכות התמונה ובהירותה. שדה הראייה גם הוא גדול יותר ולכן מאפשר תצפית רחבה יותר.

משקפות גדולות-

אלו המשקפות הנמצאות בקטגוריה הגדולה ביותר לשימוש מטיילים. כמובן שיש גם משקפות גדולות מאלו, המיועדות לשימוש מקצועי. אלו הן משקפות גדולות בעלות גודל עצמית גדול ושדה ראייה רחב וכמובן בעלות המשקל הגדול ביותר מבין שלוש הקבוצות. מאפיינים אלה מאפשרים לתמונה את הבהירות והחדות הגבוהה ביותר מבין שלושת הקבוצות. זוהי קבוצת המשקפות האידיאלית לחובבי צפרות או לכאלה המעוניינים לצפות בבעלי חיים בתנועתם. בנוסף, בשל גודל העצמית הגדול וכניסת האור הרבה, משקפת זו אידיאלית לתצפית בתנאי ראייה מוגבלים של חושך, ערפל או חוסר באור ומכאן שמתאימה ביותר לתצפית על הכוכבים או על מטר מטאורים.

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!

לקריאה נוספת

עשו לנו לייק בפייסבוק