התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
סגור את תיבת החיפוש

יוון – טיפוס לאולימפוס

יוני 2014

יצאנו לטייל ביוון, באזור הר אולימפוס (עפ"י האגדות – הר האלים). גובה הפסגה הגבוהה ביותר, "מיטיקאס" (Mytikas) הוא 2,918 מ'.

רכשנו כרטיסי טיסה לסלוניקי, שנמצאת במיקום נוח וקרוב לעיירה ליטוכורו (Litochoro) – העיירה שנמצאת למרגלות ההר המדובר.
ליטוכורו עיירה קטנה, נחמדה, ומכניסה אורחים ותיירים בצורה נעימה.
כמו כן, בליטוכורו אפשר להתארגן, להצטייד ולהשלים חוסרים כגון מזון וגז וגם מקלות הליכה אם צריך, ומידע כמובן.
שכרנו רכב בסלוניקי על מנת להתנייד באזור בקלות, וכן כדי שהרכב ישמש כ"מחסן נייד".
בלילה הראשון הייתה התארגנות ליום המחרת, לקראת טיפוס לאולימפוס. סידרנו את תיק היום ובדקנו שהכל מוכן: ובדקנו את תחזית מזג האוויר בהר.

היום הראשון בטיול לאולימפוס ביוון

פריוניה(Prionia) >> הבקתה "ספיליוס אגפיטוס" (Spilios Agapitos)

בבוקר קמנו לתחילת מסלול הליכה לבקתה בהרי הפינדוס. ממש בקצה הכפר מצאנו את השביל המסומן והתחלנו בהליכה לאורך הדרך נבנו ע"י המקומיים נקודות עצירה למנוחה, עם מים זמינים. ההליכה נעימה עם המון ירוק ופריחה (נכון לחודש יוני).
לאחר כ-3 שעות הליכה הגענו לבקתה "אסטרקה" (1,926 מ'), שנמצאת מתחת לפסגה הנושאת את אותו שם (Astraka, 2,432m). במקום יש נוף מדהים.
בבקתה, כמו תמיד, צריך להירשם בעת ההגעה אם ברצונכם להישאר ולישון בה כדי להמשיך לטייל באזור.
באותו יום, לאחר ההרשמה בבקתה, ירדנו לטיול באגמון קטן ומתהווה בין ההרים, אחרי כל חורף.

בבוקר נסענו לנק' ההתחלה, עליה החלטנו מראש.
נקודה זו נקראת "פריוניה", ושם השארנו את הרכב. באתר ישנו מגרש חניה גדול ומסעדה שפועלת די הרבה שעות ביום.

התחלנו את המסלול מפריונה לבקתה: הליכה בגשם שהתחיל, די מהר נעלמנו בתוך השביל ה"מקורה" בצמחייה רבה. כך הלכנו שעה תמימה עד שהפסיק הגשם. במהלך הדרך עצרנו להפסקה בנק' עצירה נוחה עם שולחן וספסלים.
לאחר 3 שעות הליכה בערך הגענו לבקתה, קצת רטובים אבל הנוף היה פשוט מדהים, מלווה עם קצת טיפות גשם.
בעת ההגעה לבקתה אנו נרשמים ומקבלים הסבר לנוהל השהייה בבקתה. כמובן שחשוב לשמור על הכללים ובעיקר ליהנות מהאווירה.

בקתה זו, שנקראת גם "Refuge A", היא נקודה נוחה לעלייה לפסגה "מיטיקאס", והיא ממוקמת בגובה של 2,060 מ'.
בבקתה ניתן לפגוש מטיילים נוספים, ולחלוק מידע ליום המחרת כמו ציר ההליכה, מזג אוויר וכד'.

טיפוס לאולימפוס יוון
פרדות בחניון פריוניה. תפקידן – להעלות את האוכל לבקתה.
מתחממים ליד האח – בקתת "ספיליוס אגפיטוס"
הנוף מהבקתה

היום השני

הבקתה "ספיליוס אגפיטוס" >> הפסגה מיטיקאס (Mytikas) >> הבקתה "קקלוס" (Kakalos) >> הבקתה "פטרוסטרוגה" (Petrostrouga) >> ליטוכורו

בבוקר הטיפוס לפסגה יצאנו ב 7:00 בבוקר לתחילת ההליכה. בחרנו ציר מתאים, בשלוחה שעולה לפסגה "סקאלה" (Skala, 2,820m), ממנה אפשר להמשיך לפסגה "מיטיקאס".
מזג האוויר במהלך הבוקר היה סביר, לא אידיאלי, אך נאמר לנו שהוא ילך וישתפר במהלך היום וכך גם הראות.

אחרי שעתיים של הליכה הגענו לפסגה הראשונה, "סקאלה". לאחר הפסקה קצרה של 20 דק' המשכנו לפסגה "מיטיקאס" (2,918 מ'): כאן חשוב ללכת בזהירות, לא למהר! יש לא מעט מכשולים בדרך, אך כל אחד יכול לעלות ולהגיע לפסגה בלי צרות מיותרות.
לצערנו, הפסגה הייתה מכוסה עננים וערפל ובשל כך לא זכינו לראות את הנוף הנשקף ממנה – חלק מהשגרה בפסגה…

משם החלטנו לרדת לבקתה שנקראת "קקלוס" (2,650 מ'), בקתה קטנה, מיוחדת ונעימה למטיילים.
ירדנו מהמצוק בזהירות לשביל ההליכה. השילוט היה קצת בעייתי באזור השביל, לכן עצרנו לקבלת החלטות והצצה במפה שהייתה ברשותנו. המשכנו בכיוון המתאים עד שראינו את הבקתה. לאחר חציית קטע קטן ותלול, הגענו לבקתה.
החלטנו, אחרי 6 שעות הליכה, לעשות הפסקה קצרה ואז להמשיך ללכת על מנת לראות נקומות נוספים.
בחרנו את הדרך הארוכה יותר בירידה, על מנת ליהנות מהנוף מזוויות אחרות של ההר.
הראות השתפרה ואפילו הייתה מצוינת מהשלב שהגענו לבקתה בקקלוס.

ירדנו לבקר בבקתה התחתונה "פטרוסטרוגה" (1,950 מ').
משם המשכנו לכביש, הגענו חזרה לרכב ולעיירה ליטוכרו.

המסלול מ"סקאלה" ל"מיטיקאס" – טיפוס לאולימפוס
על פסגת ה"מיטיקאס"
הבקתה "קקלוס"
הנוף בעת הירידה מההר

לסיכום, טיפוס לאולימפוס הינו יפהפה ומהנה! מומלץ ביותר!

מפות של האזור:

להצטיידות לקראת הטרק, מוזמנים להגיע אלינו למצוק – החנות המקצועית הותיקה בשרון.

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!