התקשרו אלינו עכשיו: 09-760-4557
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
או בקרו אותנו בכתובת: ויצמן 38, כפר סבא
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רתמות- כל מה שצריך לדעת!

רתמה הינה מערכת של רצועות אשר נלבשת על הגוף ואליה ניתן לחבר חבלים באמצעות טבעות ואמצעים שונים. ישנן רתמות שונות, למשל רתמת ישיבה ורתמת גוף.

למעשה, רתמה הינה אמצעי מקצועי היכול לשמש למגוון שימושים.
יש לה חשיבות בטיחותית גבוהה מאוד הן בפעילויות טיפוס, גלישה או עבודה בגובה. לכן, עלינו לוודא שאנו משתמשים ברתמה בעלת תקני בטיחות מתאימים. אחד התקנים המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי הוא תקן EN- תקן אירופי ותקנים מחמירים נוספים.

חשוב לדעת >> מומלץ להתאים את סוג הרתמה לסוג הפעילות. מה הכוונה?

רתמות עבור גלישה (סנפלינג)

פעולת הגלישה הינה פעולה של ירידה על גבי מצוק בעזרת חבלים. פעילות זו מוכרת גם בשם "סנפלינג".
פעולת הגלישה יכולה להתבצע לשם ירידה ממצוק לאחר מסלול טיפוס, או כפעילות חווייתית של גלישה מראש מצוק. רתמת הגלישה יכולה לתת מענה באקט קצר של ירידה ממצוק, ובנוסף לכך בכל בפעילות אחרת הדורשת אבטוח. למשל, בעת הליכה בתוואי שטח שיש בו סכנת החלקה ניתן להשתמש ברתמת הגלישה לצורך אבטחה בין המטיילים והמדריך. רתמת הגלישה אידיאלית לפעילות זו מפני שהיא קלה ואינה מגבילה את ההליכה.

באמירה "רתמת גלישה" הכוונה לרתמה לא מרופדת. רתמה זו קלה וקומפקטית יותר ולכן עונה על הצורך של הירידה בסנפלינג, או אבטוח במקרה הצורך.

רתמות טיפוס

בשונה מגלישה, פעולת הטיפוס עורכת זמן רב יותר (מספר שעות עד יום שלם). לכן, נהוג להשתמש ברתמה מרופדת.
בנוסף, לנוכח האפשרות של נפילות מדי פעם לאורך מסלול הטיפוס, יש חשיבות לריפוד ונוחות הרתמה – למען ריכוך הנפילה. כמו כן, הרתמה המרופדת מאפשרת רמת נוחות גבוהה יותר בעת שהייה ארוכה על החבלים בזמן הטיפוס.

חשוב לדעת >> רוב הרתמות המרופדות מגיעות במידות, או שהן מתכווננות. על כן, חשוב לבחור במידה הנכונה, או לחילופים לכוונן את הרתמה על הגוף ולראות שהיא אכן מאפשרת לנו נוחות מקסימלית.

רתמות עבודות גובה

העוסקים בעבודות גבוה, לרוב נמצאים זמן רב על החבלים. לפיכך, רתמות עבודה הן בדרך כלל רתמות גוף מלאות הניתנות לחיבור גם  מאחור. החיבור האחורי מאפשר עבודה באופן חופשי ללא הפרעות של החבל. כמו כן, רתמות אלו לרוב מרופדות יותר.

למגוון הרתמות הקיימות אצלנו בחנות, אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

רוצים להצטרף למועדון החברים של מצוק?

עכשיו יש לכם הזדמנות!
הרשמו עכשיו ותיהנו ממגוון ידע מקצועי לפני כולם והנחה קבועה בעת רכישה בחנות!